Workshops

logo-weekvdhb-2018

Ontdek je talenten met de KernTalentenanalyse
Stichting Galileo heeft in de Week van de Hoogbegaafdheid op 14 maart 2018 een workshop gegeven over de werking van de KernTalentenanalyse met een voorproefje.
Door je hoge intelligentie kun je als hoogbegaafde op veel terreinen goed zijn, maar dat betekent niet, dat je al die dingen ook graag doet. Als je in je werk veel je kleine KernTalenten moet inzetten, kost dat energie en ligt het gevaar van burn-out op de loer. Als je je sterke KernTalenten onvoldoende tot niet kan inzetten, het gevaar van bore-out.
Na een KernTalentenanalyse komt veel positieve energie vrij en weet je waar je hart én je potentieel ligt.

In de Week van de Hoogbegaafdheid was Stichting Galileo van maandag 12 t/m vrijdag 16 maart 2018 ook aanwezig in de publiekshal van het Gemeentehuis van Delft (in het stationsgebouw van Delft) en heeft in samenwerking met het IHBV (Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen) informatie over hoogbegaafdheid en ook over de KernTalentenanalyse gegeven.

Logo Week van de hb 11-19-03-2017

Ontdek je talenten met de KernTalentenanalyse
Stichting Galileo heeft in de Week van de Hoogbegaafdheid op 15 maart 2017 een workshop voor (hoog)begaafden over de werking van de KernTalentenanalyse gegeven in het Centrum Nieuwe Langendijk 3 (Centrum NLD3) in Delft.

Inloopmiddag voor hoogbegaafden
Op dinsdag 14 maart 2017 was in DOK Delft (bibliotheek) o.a. Anna Geburtig van Stichting Galileo aanwezig.

Presentatie van het boek ‘Hoogbegaafde volwassenen. Zet je gaven intelligent en positief in’.
Op zondag 12 maart 2017 was de feestelijke presentatie van het boek bij boekhandel Huyser in Delft. Noks Nauta van het IHBV en Anna Geburtig van Stichting Galileo waren aanwezig. Het boek werd aangeboden aan Aletta Hekker, wethouder gemeente Delft.

Training aan het WERK met je talenten. Stichting Galileo heeft een training voor (Hoog)begaafden gegeven in samenwerking met Van Driel Stoffer Loopbaanbegeleiding & Coaching in twee dagdelen op 7 oktober en 11 november 2016 in Delft. De training was bedoeld voor (hoog)begaafden die een KernTalentenanalyse hebben gedaan. In de training werd o.a. ingegaan op de achtergrond van hoogbegaafdheid, positieve psychologie, growth- en fixed mindset, werkwaarden en het kernkwadrant. O.a. de volgende vragen kwamen aan bod: ‘Hoe presenteer je jezelf?’ ‘Hoe vertel je daarbij iets over je sterke KernTalenten?’ ‘Vertel je tijdens een sollicitatiegesprek meteen dat je hoogbegaafd bent?’ Het ging over netwerken en nog veel meer en de training werd afgesloten met de handleiding voor een actieplan zodat de deelnemers na de training zelf verder kunnen.

logo-WeekvdHB-2016-1

Aan het WERK met je talenten. Stichting Galileo heeft in de Week van de Hoogbegaafdheid op 17 maart 2016  samen met Van Driel Stoffer Loopbaanbegeleiding & Coaching een workshop voor (hoog)begaafden gegeven. Het Delphi-model over hoogbegaafdheid werd uitgelegd, de werking van de KernTalentenanalyse én de mogelijkheden van loopbaanbegeleiding & coaching werden toegelicht.

In je kracht staan. Door gebruik van je talenten. Stichting Galileo heeft op 21 september 2015 een workshop gegeven over de werking van de KernTalentenmethode voor de VVAO (Vereniging van vrouwen met hogere opleiding), afdeling Delft.

Welke baan moet ik kiezen? Gebruik je talenten. Stichting Galileo heeft op 3 en 6 juli 2015 twee workshops gegeven over de werking van de KernTalentenanalyse in het Yoga Café van Yoga Studio Jnana in Delft.

Talenten, vooroordelen en blinde vlekken. Stichting Galileo heeft op 28 maart 2015 een workshop gegeven op het Festival van Talent in Eindhoven.

Verbinden van verschillen en de KernTalentenmethode. Stichting Galileo heeft op 10 maart 2015 een lezing gegeven voor Rotary Club Delft-Vrijhof.

Wil je weten wat je unieke talenten zijn? Heb je geen zin meer om aan je zwakke punten te werken? Stichting Galileo heeft een informatiebijeenkomst met lezing verzorgd over de KernTalentenanalyse op 20 februari 2015 in het kantoor van Van Driel Stoffer Loopbaanbegeleiding & Coaching in Delft.

Geen zin meer om aan je zwakke punten te werken? Stichting Galileo heeft op 21 januari 2015 een lezing gegeven voor Rotary Club Delft-Vermeer.

Talenten, vooroordelen en blinde vlekken. Stichting Galileo heeft op 16 januari 2015 een workshop gegeven bij het HB (Hoogbegaafden)-Café in Delft van het IHBV (Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen).

Met de KernTalentenanalyse kun je ontdekken wie je precies bent en welke professionele keuzes je het beste kunt maken.

De KernTalentenanalyse geeft antwoord op vragen als ‘Waarom krijg ik geen energie meer van mijn werk? Welke baan kies ik? Neem ik deze promotie wel of niet aan? Start ik een eigen zaak? Welke studie past bij mij? Ik ben hoogbegaafd maar wat ik moet ik kiezen? Wat maakt me eigenlijk gelukkig?’ Het verslag dat je ontvangt kun je levenslang gebruiken.

Anna Geburtig werkt bij Stichting Galileo: “De KernTalentenanalyse is de enige test ter wereld die je authentieke persoonlijkheid gedetailleerd en genuanceerd in kaart brengt. De test is bovendien heel eenvoudig in een uur in te vullen. Mensen hebben er zelfs plezier in om de test te doen.”

De KernTalentenanalyse is voor iedereen die graag wil weten wat zijn/haar talenten zijn om een bewustere en positieve keuze te kunnen maken. Dat kan een studie- of loopbaankeuze zijn. Door de genuanceerdheid is de methode ook zeer geschikt voor hoogbegaafden.

Anna vertelt enthousiast: “De KernTalentenanalyse is een assessment. Maar dan anders. De KernTalentenanalyse is een HR-instrument dat de complexiteit van mensen aankan én is een positieve benadering van je persoonlijkheid. Bij deze methode hoef je geen ingewikkelde dingen te doen. Je vult alleen een vragenlijst in.” Het is een bijzondere vragenlijst. Je kruist namelijk aan wat je favoriete speelgoed wat  je in je kindertijd (tussen 4 en 12 jaar) het liefste deed. Wat je toen heel leuk vond zegt alles over je KernTalenten. De methode kent 23 KernTalenten, waaronder creativiteit, organisatietalent zin voor initiatief, emotioneel talent op individueel niveau en op groepsniveau, rationaliteit, commercialiteit, naar buiten treden, etc. De KernTalenten kunnen sterk, half of klein zijn. Dat zijn 94 miljard mogelijke combinaties. Anna vindt: “Je bent als mens uniek en niet in een ‘type’ of binnen een hokje samen te vatten en daar doet de KernTalentenanalyse recht aan.”